دیدنی ترین جاذبه های گردشگری باتومی

 

باتومی یکی از قدیمی‌ترین شهرهای کشور گرجستان و دیدنی‌ترین شهرهای دنیاست که با داشتن جاذبه‌های گردشگری متعدد و متنوع سالانه توریست های زیادی را به سوی خود می‌کشاند . این جاذبه‌های گردشگری که مجموعه‌ای همه چیز تمام از فضاهای شهری با معماری‌های تلفیقی ، پارک‌ها و فضاهای سبز ف مجسمه‌های نمادین و سواحل زرین و مناظر دل فریب را شامل می‌شود باعث شده باتومی از مقاصد پرطرفدار برای سفر به شمار رود . گردشگران می‌توانند در این شهر تلفیقی از معماری مدرن را در کنار فضاهای کلاسیک و سنتی و اصیل تماشا کنند . همه این‌ها باعث شد که ما نیز در این مطلب از مجله گردشگری بلیط اینجا به بررسی دیدنی‌ترین جاذبه های گردشگری باتومی بپردازیم و شما را با یکی دیگر از جذاب‌ترین مناطق دنیا برای سفر ، تفریح و گشت و گذار آشنا کنیم .

 

بلوار باتومی

در شهر زیبای باتومی بلواری به طول ۷ کیلومتر و با به همین نام قرار دارد که اغلب گردشگران آن را در لیست مکان‌های دیدنی که در این شهر قصد بازدید از آن را دارند قرار می‌دهند . در این بلوار تماشایی پارکی به طول یک و نیم کیلومتر ایجاد شده که تا مقابل ساحل اصلی شهر امتداد پیدا می‌کند . بلوار باتومی با داشتن مسیرهای پیاده‌روی ، کافه‌ها و رستوران‌های جذاب ساحلی ، خانه‌های ییلاقی مجسمه‌ها و …شهرت و محبوبیت زیادی پیدا کرده . اگر در فصل تابستان سری به این منطقه در شهر باتومی بزنید شاهد گردشگران زیادی خواهید بود که با اجاره دوچرخه یا اسکوتر از دیدنی‌های این مسیر تا ساحل دریای سیاه لذت می‌برند .

 

 

تندیس علی و نینو

در بیشتر شهرهای گردشگری معروف دنیا تندیس‌ها و مجسمه‌هایی وجود دارد که به نوعی به نماد آن شهر تبدیل شده‌اند . شهر باتومی نیز میزبان مجسمه‌ای به نام‌های علی و نینو ست که شخصیت‌های یک رمان عاشقانه بوده اند . نویسنده این داستان عاشقانه قربان سعید می‌باشد و در طی داستان پسری آذری و مسلمان به نام علی دل به مهر دختری گرجی و مسیحی به نام نینو می‌بندد . اما عشق این دو سرانجامی تراژیک و غم انگیز دارد .

تندیس علی و نینو که به مجسمه عشق معروف شده توسط هنرمند گرجی تامارا کوسیتادزه، طراحی شده . این تندیس پیکره فلزی منعطف با ارتفاع ۸ متر را شامل می‌شود که هر ۱۰ دقیقه یکبار به همدیگر نزدیک و در هم ادغام می‌شوند . سپس از یکدیگر جدا شده و رابطه پرفراز و نشیب  عشق و وصال و فراق آن را روایت می‌کنند . جذابیت ظاهری تندیس علی و نینو و سبک خلاقانه آن به خصوص منظره‌ای که با نورپردازی‌های زیبا در شب ایجاد می‌کند باعث شده گردشگران زیادی آن را در لیست جاذبه‌های گردشگری باتومی قرار دهند .

آبشار ماخونتسی

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری باتومی آبشار ماخونستی نام دارد . این آبشار که در دهکده ماخونستی واقع شده با داشتن زیبایی‌های خیره کننده بسیار جذاب و تماشایی است . فاصله ماخونستی تا شهر باتومی ۳۰ کیلومتر بوده و در این دهکده محصولات طبیعی بی‌نظیری توسط مردم محلی درست می‌شود .

ارتفاع آبشار به ۲۰ متر می‌رسد و در فصل تابستان فضایی مناسب برای شنا و آبتنی دارد . داشتن منظره کوهستانی ، فضای سرسبز و با صفا ، هوای خنک و دل‌انگیز همگی باعث شده گردشگران زیادی در سفر به شهر باتومی فاصله ۳۰ دقیقه‌ای این آبشار را به جان خریده و از آن دیدن کنند . به علاوه در نزدیکی آبشار ماخونستی پلی به همین نام واقع شده ه از دیگر جاذبه‌های گردشگری باتومی به شمار می‌رود .

 

باغ گیاه شناسی باتومی

اگر فضاهای مدرن و معماری‌های باشکوه باتومی دلتان را زد و خواستید در یک فضای سرسبز و آرامش بخش ساعاتی را سپری کنید سری به باغ گیاه شناسی این شهر بزنید . این باغ باصفا و دیدنی که حدود ۱۰۸ هکتار مساحت دارد در کرانه دریای سیاه و شمال شهر واقع شده و در آن تنوع بی‌نظیری از پوشش‌های گیاهی مختلف به چشم می‌خورد . به گونه‌ای که گیاهان مختلفی از مناطق گوناگون جهان گردآوری شده و بر اساس مکان و منشا گونه گیاهی شان در دسته‌بندی‌های مجزا طبقه‌بندی شده اند .

گردشگران لازم است برای ورود به این باغ زیبا و رویایی مبلغی را به عنوان هزینه ورودی پرداخت کنند و درهای آن همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۷:۳۰ شب به روی علاقمندان و بازدیدکنندگان باز است . این باغ در فاصله ۱۰ کیلومتری شهر باتومی و در فضایی مرتفع واقع شده است .

دلفیناریوم باتومی

 

یکی دیگر از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری باتومی مجموعه دلفیناریوم می‌باشد که برای بسیاری از گردشگران به خصوص آن دسته که با خانواده به این شهر سفر کرده‌اند جذاب و دیدنی است . در این مجموعه ۸ دلفین زیبا با توانایی‌های منحصر به فرد و خاصی وجود دارند که با آموزش‌هایی که دیده اند ساعاتی خوش و به یاد ماندنی را برای بازدیدکنندگان خلق می‌کنند . این نمایش به سه زبان گرجی ، انگلیسی و روسی اجرا می‌شود و می‌تواند میزبان ۷۰۰ نفر تماشاگر باشد . دلفیناریوم  باتومی ابتدا در سال ۱۹۷۵ افتتاح شد و بعد از ۲۰ سال یعنی در سال ۲۰۱۱ مجموعه دلفانیان مدرن افتتاح گردید . گردشگران می‌توانند همه روزه به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب از این مجموعه دیدنی و جذاب بازدید کنند .

 

دریاچه نوریگلی

خیابان روستاولی شهر باتومی میزبان دریاچه‌ای زیبا و دیدنی به نام نوریگلی می‌باشد که مقصد بسیاری از گردشگران در این شهر است . این دریاچه در فاصله ۱۳۰ تا ۱۴۰ متری با ساحل واقع شده و عمق آن به ۷ تا ۸ متر می‌رسد . نوریگلی در لغت به معنای عبارت( نوری منتظر تو هستم )می‌باشد که در پس خود قصه‌ای را پنهان کرده . در واقع نوری پسر بچه‌ای بوده که در این دریاچه غرق می‌شود و پس از این وااقعه مادرش هر روز به این دریاچه آمده و او را صدا می‌زده است . به همین دلیل دریاچه به این نام شهرت پیدا کرده  .

دریاچه نوریگلی به وسیله آب‌های زیرزمینی ایجاد شده و در آن ماهی‌های مختلف و گوناگونی زیست می‌کنند . هر زمان که به بازدید از این جاذبه دیدنی بروید شاهد ماهیگیرانی هستید که در تلاش برای صید می‌باشند . به علاوه می‌توانید به قایق‌های تفریحی موجود در دریاچه سوار شده و تفریحی به یاد ماندنی برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید .

برج باتومی

شهر باتومی میزبان برج‌های باشکوه و مدرن زیادی است که باعث جذابیت دوچندان آن شده است . یکی از این برج‌ها باتومی نام دارد که با داشتن فضای مجلل و زیبا از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری باتومی به شمار می‌رود . هدف از ساخت این برج ایجاد فضایی برای رفاه ، تفریح  وجذب گردشگر در شهر می‌باشد . این برج در واقع بلندترین ساختمان باتومی می‌باشد که از همه جای شهر قابل رویت است و یک چرخ و فلک بزرگ را در خود جای داده . برج باتومی به دلیل داشتن معماری پیچیده و ظریف خود معروف شده است .

 

جاذبه‌های گردشگری باتومی به مواردی که گفتیم خلاصه نمی‌شود و تعداد آنها بسیار زیاد است . از جمله سایر این جاذبه‌ها می‌توان  به :

صومعه اسکالتا

کلیسای جامع مریم مقدس

برج چاچا

موزه هنری آجارا

میدان اروپا

تله کابین آرگو و … اشاره کرد .

 

 

 

شرکت گردشگری انوار راه توس

📝مجری مستقیم تورهای تفریحی گردشگری , زیارتی و سیاحتی

✈️نماینده بلیط هواپیما

🚆رزرو بلیط قطار

🏢رزرو هتل سراسر جهان

🕑 کاری:۸ الی۲۳

 

 

با مجله گردشگری بلیط اینجا همراه باشید.

خرید آنلاین بلیط از سایت

 

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حامد ترابیان
حامد ترابیان
1 ماه قبل

مطالب مفیدی بود
استفاده کردم👍